Tags

Dintre toate lucrurile care ma enerveaza tare de pe planeta, cel mai tare si mai tare si mai tare ma enerveaza lipsa de empatie.

Nu o sa discut cum m-am lovit de ea, de ce, ce fel de oameni o practica. Dar ma enerveaza grozav… de vad negru la mansarda. 🙂

Empatia inseamna sa fii capabil sa te pui in papucii aluilalt. Sa incerci sa intelegi cum e omu’ ala, de ce dracu’ e asa, si cat intentioneaza sa-l tina “faza” prin care trece, sa asculti (si sa tii minte ce-a aberat :P), sa oferi un servetel mentolat, un ciocan etc.

Empatia inseamna aproximare – n-o sa reusim niciodata sa ghicim exact ce se afla in alta persoana… Empatia inseamna efort, pen’ ca ghicit fara eforturi nu se poate. Empatia inseamna sa-i gasesti altuia scuze, desi uneori e un bou… Si asa mai departe.

Empatia e probabil cea mai frumoasa dovada ca-ti pasa de celalalt. Ca vezi si apreciezi ce ofera celalalt. Si cand spun “celalalt”, nici macar nu ma refer la copiii din Somalia. Ci la oamenii de care ne lovim zilnic.

Mi-am luat-o in freza de nenumarate ori din cauza lipsei de empatie. Imi spun de milioane de ori in cap “nu mai da sfaturi”, “lasa-i pe altii sa-si vada de treaba lor”, “keep that fucking mouth shut”… Si in 9 din 10 cazuri reusesc sa fac invers…

Asa ca am decis ca n-are sens sa ma mai lupt. Nu pot. Daca va doare capu’, empatizez tare, ofer pastile, comprese, frectii la tample si la picioare de lemn, anything you need. 🙂 Ce conteaza ca n-ati cerut?! Eu va dau! 😛

Nu am cum sa ma schimb. Nici nu cred ca vreau. Nu o sa incetez niciodata sa caut si in altii si sa pun mare pret pe empatie. Care oricum e vreun cuvant derivat din greaca si inseamna, cel mai probabil, “chinu’ sufletului” 😀

